My second baby week progress.

pregnancy due date

Sunday, March 20, 2011

Survey | Set Bersalin NR

Kuwang3.. Aku dah start servey menyerveyy set bersalin dah. Padahal pregnancy baru je 3 bulan. Takpe boleh bajet awal-awal. Masa berpantang anak sulung dulu aku takde pakai set bersalin ape pon. Berpantang ikut nasihat orang tua & nasihat doktor. Badan cepat turun sebab nyusu badan. Las2 badan naek lepas benti nyusu. So silapnya masa berpantang aku tak jaga pantang betul2 ke? Disebabkan ni dah 2nd punya pregnancy, kena la ada produk bantuan untuk masa berpantang nanti. Body beranak dua ni takut susah nak kembali asal. Eh memang dah takkan kembali asal tapi at least nak dapatkan berat yang ideal. :)

Set Bersalin NR
( Dulu di kenali sebagai Set Bersalin Nona Roguy )


Kelebihan Set Bersalin NR


Terbukti berkesan untuk menurunkan berat badan.
Set ini melawaskan pembuangan air besar dan menyingkirkan  timbunan lemak air yang berlebihan supaya berat anda turun dengan lebih cepat dan teratur. Ia juga  mempercepatkan penyembuhan luka jahitan supaya ibu terhindar dari risiko jangkitan kuman di samping membantu melancar dan memperbanyakkan pengeluaran susu ibu.

Mudah di pakai sewaktu berpantang.
Ubat yang terkandung di dalam set bersalin NR ini adalah dalam bentuk yang lebih moden seperti tablet, pek uncang dan juga krim supaya mudah di gunakan sewaktu bersalin dan boleh di sediakan sendiri.

Hanya menggunakan herba yang berkualiti.
Mutu dan khasiat herba di saring dengan proses pengilangan yang ketat supaya ibu yang baru bersalin dapat pemulihan secara total.
  
Selamat di makan.
Set Bersalin NR ini juga di luluskan oleh Kementerian Kesihatan. Ini supaya kesihatan ibu yang baru bersalin adalah terjamin dari sebarang kesan sampingan yang memudaratkan ibu dan bayi.

Set Bersalin yang lengkap.
Set Bersalin NR lengkap dengan rawatan luaran dan dalaman supaya anda  tak perlu pening kepala memikirkan apa barang yang patut anda ada semasa berpantang. 

Barangan penjagaan yang bersifat dwi-fungsi.
Tidak seperti set bersalin yang lain, barangan yang terdapat di dalam set bersalin NR  adalah pelbagai guna . Contohnya Minyak Herbanika boleh di gunakan sebagai minyak urut, pengganti pilis,ubat luka dan penyegar kepala dari rasa pening. [Sumber]



Okes. Actually masa berpantang dulu aku penah guna minyak herbanika NR je untuk urut. Kira kalo mak bidan datang memang siap2 buh dalam bekas. Masa tu kakak aku yang beli sebab dia pon berpantang skali. Minyak herbanika tu memang berkesan la. Kalo lenguh sane sini, sakit perut, peranakan berdenyut memang cepat la lega lepas sapu minyak tu. Then pernah time anak batuk2, aku sapu cket kt bawah tekak dia. Alhamdulillah malam2 tido lena. :) Macam dah confirm je nak beli Set Bersalin NR ni. Insyaallah. :DDD 

p/s : kalo ada yang penah mencuba set bersalin yang laen suggest or share la kat sini ye. sharing is caring. :)


5 komentar:

yanamib said... BALAS

pengorbanan seorg wanita yg terbesar..sanggup lupakan kecantikan demi melahirkan zuriat..slmt menguruskan bdan! =)

Haa Fakihah said... BALAS

@YanaMIB : tenkiuu. hee yana komen awk buat sy terharu. betul2 pengorbanan terbesar. tp dsebalik pengorbanan tu ada kepuasan yg org dh penah bersalin n sakit secara normal je tau. kepuasan ms bby keluar tu. Subhanallah.

eelobor said... BALAS

bersedia dari awal, memang bagus pun

Haa Fakihah said... BALAS

yup2. nk besedia dr awal bang. :D

eyna said... BALAS

Sy pon bru 5 bln prgnt..tgh srvey set bsalin gak.dlu yg pertama xde pnglman x gne pape pon.skali bdn naik mcm di pam pas bersalin.kali ni dah srvey bnyk tp mmg tgk set NR la yg plg ok

Nak saya terjah?