My second baby week progress.

pregnancy due date

Sunday, December 19, 2010

Oh Yapiee

Selalu kalo aku tengah on9, lipat kaen atau wat pape keje, kalo Yapie datang nak kacau ke nak usik usik tentunye aku akan cakap kat dia, "Yapieeee dont touch !!" Ok dia diam dan terus g wat keje dia. 

Then, baru sekejap tadi aku ngah asyik berbelogwalking, Yapiee datang kat mama dia ni. Nak duduk atas riba je tapi tak kacau pon. Ok gud boy. 

Dalam tangan dia ada huruf huruf ABC yang dia selalu maen. Penuh dua belah tangan. Aku pon layan la dia. 

Lebih kurang camni la mainan ABC dia tu.
Yapiee panggil mainan ABC, mainan ABC gak la aku.

Mama  : Ehh yapiee ade ape tu kat tangan yapieee?

Yapiee : ABC ni.

Mama  : Meh mama tengok huruf ape ni?

Yapiee : Mama dont touchhh!

Mama  : gulp! (terkesima) 


Pandai anak mama, dah tau bila masa nak guna ayat tu kan. Mama jugak yang terkena kan kan kannn. T__T



Alhamdulillah, Yapiee dah kenal huruf. Dah banyak dah huruf huruf dia boleh pasang sendiri. Dia tau kalo dia silap pasang dia akan cakap, "Ehh bukanlah," bangga tahap kembang hidung tengok perkembangan dia.

9 komentar:

natashacherahim said... BALAS

heheh..pandai la ank awk haa...bila la bleh jmpa dio..mama dio klau mai jmpa auntie sha ni..buke nyo nk bwk yapiee...nnti kta arrange photoshoot utk yapiee deh

efa fairuz said... BALAS

dont touch! hahaha

Haa Fakihah said... BALAS

@efa fairuz : kehkeh. aku ditertawakan oleh budak2 haprak kt umah ni. dem! hahaha.

efa fairuz said... BALAS

hahaha.. weh gane mu wat komen buleh link gittew? ajar aku!

weh aku tag mu join contest!

Haa Fakihah said... BALAS

@natashacherahim : hehe yumm, ado maso buleh r photoshoot. tp nk r photoshoot sepak bola nga shahrul idlan talaha. xleh shahrul, apek xpo dh. haha tinggi nyo angan2.

Haa Fakihah said... BALAS

@efa fairuz : tutorial liana lunia. cr r. hehe. tutorial reply to komen. buh coding2 je. alaa aku xde bju ore. uhuk3 T__T

Myaby said... BALAS

folow awk!

Haa Fakihah said... BALAS

@Myaby : tenkiuu b. :D

Cik Mieyrarif said... BALAS

ahhaha.bagoos

Nak saya terjah?