My second baby week progress.

pregnancy due date

Friday, January 14, 2011

Pernah tengok ikan pari hidup-hidup?

Grrr semalam hasben aku g mancing. Semangat betul dia nak g mancing kat Sungai Kelantan dekat dengan umah aku aje tempatnya. Dia jarang ada masa nak g mancing. Ada masa free baru g. Selalu kalo g ade la bawak balik udang. Tapi semalam kan dia bawak balik udang dan ikan PARI !

ikan pari yang dah di buang ekornya! still alive ok!

close up cket. grrrrr geli sangat. cantek kan?

seram la aku tengok yang ni. hee.



Ikan pari ni lambat betul matinya. Masa aku dok snap gambar tu pon dia tengah berkuak2 lagi kepaknye. Eh betul ke ayat aku. Hee. Tapi memang ikan pari ni cantik sangat. Terpegun macam tengok pompuan cantik owww. Tapi seram ok. Menjerit aku bila tengok dia gerak2. Jakun tau sebab tak penah tengok!


Selambe je hasben aku suh aku siang! Dia nak nyakat aku je sebab dia tau aku geli. Tang mane perut dia pon aku taktau. Kalo ikan sungai memang aku tak reti nak siang sebab dari kecik aku tak penah makan ikan sungai. Sejak kawen ngan dia je dia selalu bawak balik. Kalo dia g menjala ikan, berbaldi-baldi dia bawak balik ikan aaaa dia la yang siang semuanya. Bagus betul dapat suami serba boleh serba lasak. :D


UPDATE : Lupa nak bitau yang ikan pari ni aku bakar semalam. Takde gambar sebab terus ngap. :DD

12 komentar:

mr_mrs mikko said... BALAS

eeeii..
geli aku tgk..
ni bru dr gmbr aku tgk..
kalo live..
eei, ntah..
geli weh..

jd ko masak apa ni?

zureen said... BALAS

eee... tu anak ikan pari.. mengapa pisahkan anak dengan ibunya?? ekekekkeke

p/s : zureen pun x penah tgk kak! zureen penah tgk yang dah siap dibakar je.. ahha~

Haa Fakihah said... BALAS

@mr_mrs mikko : kalo tgk dpn2 jd cam aku lah. tepekik2. haha.

Haa Fakihah said... BALAS

@zureen : hehe sb dia maen jauh2 dr mak dia. kekeke. ni pon 1st time akak tgk!

Ain Atika said... BALAS

eee gelinya...hihihi...

Haa Fakihah said... BALAS

@Ain Atika : geli kann. ee kalo depan2 lg lah!

ieda said... BALAS

erghh akak suke makan , nak2 kukus jer atau bakar .. tapi bile tgk live hidup2 mcm nie harus akak x jadi beli huhuhuh

Cik Liyana said... BALAS

huwaaaa...tak makan ikan pari..geli..takut sebab matsaleh panggil devilfish!

Haa Fakihah said... BALAS

@ieda : hehe sy geli sb dh tgk hidup2. trus x selera mkn.

Haa Fakihah said... BALAS

@Cik Liyana : laa takde ape la. hehe. mmg org kate ikan pari ni sumpahan wanita kan. tahla ade gk dgr2.

Myaby said... BALAS

ok memang geli

auwwwwwwwwwwwwwwwww

xmo makan die!

Haa Fakihah said... BALAS

@Myaby : grrr same la kite. hehe.

Nak saya terjah?